Norrmännen får tycka vad de vill. Vi andra vet ju att det är sant att Stockholm är The Capital of Scandinavia. Eric Rosales och Charlie Capers demonstrerade just detta på ett skönt sätt med sju iPad och en hel del magi vid MIPIM i Cannes.
MIPIM i Cannes är en stor mässa för stadsbyggare, planerare, fastighetsägare och investerare från hela världen. Formatet är gigantiskt. 20.000 deltagare bland 1000 utställare.
Magiakten skulle sälja Stockholm på fastighetsmässan i Cannes. Men det är på Youtube som trollkarlarna gör mirakelsuccé.
Framgångssagan börjar nå magiska mått. Performanceartisterna Charlie Caper och Erik Rosales åkte till MIPIM-mässan i Cannes i mitten av mars med en akt för att sälja Stockholm, eller the Capital of Scandinavia för den som så vill.
Showen i mässmontern lockade ett hundratal besökare. Några veckor senare har de fyllt Globen femtio gånger om med en rekordpublik på Youtube.
Inte illa Kalle! Inte illa alls!